Marijampolės geležinkelio stotis

Architektūriniai objektai
Pagal Edmundo Alfonso Fryko projektą geležinkelio stotis iškilo 1925 m.
Marijampolės traukinių stotis savo puošnumu ir įstabumu traukia kiekvieno praeivio akį, kadangi tai vienas iš gražiausių ir didelę architektūrinę vertę turinčių pastatų mieste. 1925-09-01, stoties atidarymo dieną, Edmundo Alfonso Fryko projektuotas pastatas pasižymėjo įdomiu dekoru ir buvo sukurtas imituojant ankstyvojo moderno stilistiką. Stoties architektūroje modernizmą atspindi fasadų dekoras (aptakių formų atikai ir frontonai, langus juosiančios juostos bei interjerų apdaila), tad geležinkelio stotis, kompozicijos ir stiliaus atžvilgiu, yra originali tarp šios paskirties statinių Lietuvoje.
Geležinkelio stoties kompleksą sudaro 3 objektai: geležinkelio stoties pastatas, ūkinis pastatas (buvo bagažinė arba gaisrinė) ir buvęs lauko tualeto statinys. Rytuose teritoriją riboja geležinkelio linijos, Pietuose – Gedimino g., Vakaruose – Stoties g., Šiaurėje – Tremtinių skveras. 1994–1997 m. atlikti stoties fasadų, stogo ir interjero restauravimo darbai. Atkurta planinė struktūra, restauruoti mediniai paneliai, durys, keraminių plytelių grindiniai. Taip pat įgyvendinti E. A. Fryko frontonų dekoro elementai, kurie buvo parengti 1923 m. projekte.
2003 m. tvarkyti komplekso pastatų fasadai ir pamatai. 2013 m. prasidėjusi Marijampolės geležinkelio stoties infrastruktūros rekonstrukcija istorinio stoties pastato nepalietė, tačiau buvo sutvarkyta stoties teritorija ir rekonstruota geležinkelio ir inžinerinių tinklų infrastruktūra.
Edmundas Alfonsas Frykas – architektas, Marijampolės geležinkelio stoties ir Sasnavos bažnyčios projektų autorius [1876-03-10 – apie 1944].
Šaltinis: © noriuzinoti.lt

Aplankykite netoliese